Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

15 şcoli EBC au câştigat finanţări în cadrul proiectului Educaţia 2000 +

02.02.2012

În luna decembrie a anului trecut, 229 de cadre didactice din comunităţile EBC au participat la un curs de instruire desfăşurat la Braşov. Dascălii au învăţat de la formatori să scrie proiecte pentru atragerea fondurilor nerambursabile europene. Finanţările vor fi destinate creşterii eficienţei actului educativ în şcolile pe care le reprezintă. În urma desfăşurării acestei sesiuni de formare din cadrul programului de “Asistenţă tehnică pentru utilizarea TIC în şcoli şi biblioteci”, 15 proiecte au reuşit să obțină finanţare prin programul Educaţia 2000+.

Pentru cei 229 de participanţi, cursul desfășurat în cadrul proiectului “Asistenţă tehnică pentru utilizarea TIC în şcoli şi biblioteci” a fost o adevărată provocare. Au mers la Braşov fără să aibă niciun fel de informaţii despre paşii care ar trebui parcurşi în scrierea unor proiecte cu finanţare europeană. Chiar dacă puţin temători la început, pe parcursul celor patru zile de curs aceştia au reuşit să redacteze, sub atenta îndrumare a formatorilor de curs, proiecte reuşite, dovadă că o parte dintre ei au reuşit să atragă finanţări, iar acum se pregătesc să îşi pună în practică ideile.

“Faptul că numai 15 şcoli au reuşit să obţină finanţări nu pare un rezultat foarte bun, dar dacă comparăm rezultatele din raportul iniţial în care majoritatea au declarat că nu ştiu foarte multe despre modul în care se scrie un astfel de proiect, cu cele din raportul final, evoluţia este ascendent vizibilă. Cursul a fost structurat conform prerogativelor CNFPA privind educaţia pe tot parcursul vieţii”, a declarat Octavia Costea, expert cheie în derularea proiectului “Asistenţă tehnică pentru utilizarea TIC în şcoli şi biblioteci”.

Un curs conform cerinţelor europene

Cursul s-a desfăşurat pe parcursul a două stagii, care s-au derulat în intervalele 7-10 decembrie şi 11-14 decembrie. Profesorii au fost instruiţi de opt formatori, dar la sesiuni au luat parte şi 20 de facilitatori locali care vor monitoriza pe mai departe implementarea proiectelor în comunităţile câştigătoare. Noţiunile însuşite au fost dintre cele mai diverse. Pentru a răspunde cerinţelor, cursanţii au făcut apel la cunoştinţele lor de tehnologia informaţiei şi de limbă străină.

“Proiectul este cuprins în totalitate în componenta antreprenorială cu trimiteri la partea de limbi străine sau la competenţele digitale. Pe parcursul cursului au învăţat şi noţiuni cu totul noi cum ar fi cele de marketing online ori au aflat cum să identifice un brand”, a adăugat Octavia Costea.

“O experienţă inedită la început de drum”

Printre fericiţii câştigători ai finanţărilor în cadrul proiectului Educaţia 2000+ se numără şi Dan Ionuţ Teleanu, profesor de istorie la Şcoala din Nistoreşti (jud. Vrancea). Deşi acesta se află de numai doi ani la catedră, conducerea şcolii a decis să îi acorde încrederea necesară pentru participarea la acest curs. Acest lucru nu a făcut decât să îl mobilizeze şi mai puternic în dorinţa sa de a se număra printre învingători. “Pentru mine a fost o experienţă inedită, pentru că era pentru prima dată când luam parte la astfel de cursuri. Având în vedere că nu aveam niciun fel de experienţă în domeniu, mă aşteptam să fiu refuzat politicos. Faptul că mă număr printre cei 15 câştigători, înseamnă pentru mine enorm de mult”, ne-a spus profesorul Dan Ionuţ Teleanu, din Nistorești.

Profesorul de istorie a scris un proiect prin care îşi propune să promoveze comunitatea în care activează ca şi cadru didactic. Titlul acestuia, “Promovează-ţi trecutul cu tehnologia viitorului”, ne dezvăluie câteva din intenţiile cadrului didactic. Mai exact, ajutat de elevi şi de câţiva colegi acesta va elabora o monografie a localităţii Nistoreşti, însă nu una clasică, ci una menită să folosească intrumentele tehnologice cu care şcoala a fost dotată în cadrul proiectului EBC.

“La elaborarea monografiei vor lua parte opt elevi şi trei profesori printre care mă număr şi eu. Lucrarea va include şi arborele genealogic al elevilor implicaţi. Vom face de asemenea o reconstituire pe bază de holograme a Nistoreştiului de altădată. Mai departe, vrem ca lucrarea să fie imprimată pe CD-uri şi DVD-uri pe care să le comercializăm, astfel încât să ne facem un buget pentru noi proiecte. Îmi doresc ca pe viitor să le ofer elevilor mei un laborator de istorie dotat cu o tablă inteligentă şi un videoproiector. Vor exista şi câteva ediţii tipărite ale monografiei pentru oficialităţi şi alte persoane interesate”, ne-a povestit dascălul.

La Sineşti, elevii vor înfiinţa un club de pictură a vitraliilor

Un alt dascăl care a ieșit învingător după cursul urmat la Braşov a fost învăţătoarea Nicoleta Andrei, din comuna ieşeană Sineşti. Aceasta a scris un proiect intitulat “Club de pictură a vitraliilor”, iar acum aşteaptă cu nerăbdare să se apuce de lucru alături de elevii săi. “Dacă ar fi trebuit să scriu acest proiect singură, cred că mi-ar fi fost foarte greu. Aşa, cu ajutorul formatorilor, a fost mai bine. Ne-au ajutat foarte mult”, ne-a povestit învăţătoarea.

Atunci când şi-a ales tema, Nicoleta Andrei a ţinut cont şi de starea materială precară a unora dintre elevii săi. Aceştia vor picta vitralii, iar lucrările lor vor fi expuse ulterior şi, speră dascălul, vândute persoanelor interesate, în aşa fel încât elevii săi să depăşească situaţia materială dificilă cu care se confruntă. “Sperăm să existe doritori care să ne solicite să le realizăm vitralii acasă, contra cost bineînţeles. Atunci când am ales tema m-am gândit şi la faptul că mulţi dintre copii nu ştiu cum să îşi petreacă timpul liber într-un mod plăcut şi util lor şi celorlalţi. Sper să fie interesaţi şi să participe cu interes la activităţi”, a adăugat Nicoleta Andrei.

Pentru conducerea Şcolii din Sineşti, vestea reuşitei a fost prilej de mare bucurie. “În momentul în care am decis să o trimit acolo pe doamna învăţătoare, i-am spus că mă aştept să se întoarcă cu rezultate şi văd că nu m-am înşelat când am făcut alegerea. Acum am un pic de emoţii, pentru că întotdeauna ceva nou te şi mobilizează, dar îţi şi ridică ceva semne de întrebare. Activităţile vor începe din martie, dar cele mai importante se vor derula pe perioada vacanţei de vară. Am ales şi copii talentaţi, dar şi copii cu o situaţie materială mai dificilă, sperând ca astfel îi vom mai ajuta să iasă din starea aceasta”, a spus Damiana Grigorovici, directorul Şcolii Generale din Sineşti.

Scrierea unor astfel de proiecte va deveni o preocupare constantă

Experienţa de la sfârşitul lunii decembrie nu a fost utilă şi plăcută numai pentru cursanţi, ci şi pentru formatorii acestora. Niculina Niţă a fost formatorul unei grupe de 30 de cadre didactice şi se declară foarte mulţumită de reacţia acestora la sarcinile pe care le-au primit pe parcursul cursului. Chiar dacă au întâmpinat şi dificultăţi, pentru că unele părţi din proiect au trebuit redactate în limba enegleză sau franceză, toţi cursanţii au reuşit în final să înţeleagă cum trebuie conceput un proiect cu finanţare nerambursabilă.

“Ce mi-a fost mie foarte drag a fost faptul că au fost foarte receptivi asupra accesării de fonduri prin proiecte europene. Au fost şi profesoare din judeţul Sălaj, care erau vorbitoare de limbă maghiară. În final, acestea s-au declarat foarte mulţumite şi au spus că de acum înainte se vor ocupa constant de scrierea de astfel de proiecte. Cursul a fost un succes şi ţin să îi felicit în mod special pe organizatori”, a spus Niculina Niţă formator în cadrul proiectului “Asistenţă tehnică pentru utilizarea TIC în şcoli şi biblioteci”.

Instruire pentru abordarea oricărui proiect, cu finanțare locală sau internațională

În timpul cursului pentru Educația 2000+ au fost scrise 26 de proiecte, iar data de depunere a acestora a fost 16 decembrie 2011. Toate proiectele au trebuit să conțină 25% din activitățile propuse specificitate locală și minim 25% activități în care să integreze TIC.

Elementele practice ale stagiului de formare au dezvoltat un sistem de învățare interactiv, dinamic, atât pentru participanții cu o experiență redusă în ceea ce privește scrierea de proiecte, cât și pentru cei ce au experiență.
În acest sens, toți participanții la acest stagiu de formare au beneficiat de instrumente teoretice și practice cu ajutorul cărora au putut aborda eficient orice tip de proiect cu surse de finanțare (locale, naționale și internaționale), atât din punctul de vedere al scrierii și al planificării, cât și din punctul de vedere al implementarii acestuia, odată câștigat. Celelalte programe de finanțare identificate ca prioritare pentru care s-au scris proiecte sunt: Comenius, Grundtvig, POSDRU, Tineret în Acțiune (fiecare având termene de depunere în perioada imediat următoare).

Articole similare:

La Sângeorgiu de Pădure se învaţă toate tainele limbajului folosit pentru redactarea proiectelor

Comunităţile EBC au scris proiecte eligibile în valoare de 240 milioane de euro

Voturi: 5

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

SqlException : Failed to initialize the Common Language Runtime (CLR) v2.0.50727 due to memory pressure. Please restart SQL server in Address Windowing Extensions (AWE) mode to use CLR integration features.