Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Afaceri cu stupi de albine la Licurici - Gorj

03.06.2010
Un tânăr întreprinzător din localitatea Licurici, judeţul Gorj, vrea să scoată pe piaţă o marcă proprie de miere polifloră de albine. Până acum, el a investit în afacere circa 20.000 de euro şi a apelat la Punctul de Acces Public la Informaţie (PAPI) pentru consiliere în vederea dezvoltării afacerii.

În comunitatea locală din Licurici - Gorj, o familie întreprinzătoare a pus pe picioare o făbricuţă de miere polifloră. Micii întreprinzători au fost ajutaţi de centrul local PAPI cu un studiu de marketing pentru dezvoltarea afacerii lor.

„Mi-a venit ideea să investesc în producţia de miere polifloră după ce am văzut la cineva o grădină de flori plină de albine. Apoi, m-a documentat despre florile respective şi am văzut că ele rezistă foarte bine la zona noastră de teren (deluroasă) şi la temperatura de aici - adaptabilă şi la minus 6 grade Celsius. Ulterior, am trecut la investiţii”, povesteşte Daniel Ionuţ Cojocaru, coordonatorul proiectului familial.

Gorjeanul spune că a participat la un curs de deprindere a abilităţilor digitale, organizat de PAPI, după care a păstrat legătura cu angajaţii centrului. „Am păstrat legătura şi dumnealor ne-au ajutat cu acest studiu. Una dintre cele mai importante concluzii este accea că un produs cu marcă proprie ne-ar ajuta foarte mult la dezvoltarea afacerii”, mai spune Ionuţ Cojocaru.

20.000 de euro investiţi până acum

Familia întreprinzătoare din Licurici afirmă că a investit până acum în această afacere circa 20.000 de euro, din care 10.000 de euro - din fonduri proprii şi alţi 10.000 - ca fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană. Întreprinzătorii au importat din SUA florile pe care le cultivă. Ionuţ Cojocaru păstrează însă secretul cu privire la aceste flori, „din motive de securitate” a mărcii. Suprafaţa de teren de care dispun întreprinzătorii din Licurici este de şapte hectare, dintre care cinci sunt arendate. La ora actuală, investitorii deţin 120 de stupi de albine, iar până la sfârşitul anului previzionează să aibă 160 - 170 de stupi. Un centru de colectare din Bucureşti vine periodic să le ridice mierea.

Studiul PAPI i-a ajutat pe întreprinzători cu informaţii privind pieţele de desfacere pentru miere, modul de desfacere, oferindu-le în acelaşi timp informaţii despre modul în care ar putea să-şi optimizeze afacerea. Din păcate, centrele de colectare din România oferă cele mai scăzute preţuri din UE pentru miere.

Veniturile ar creşte simţitor dacă mierea rezultată ar fi înregistrată ca marcă, însă înregistrarea presupune mai multe operaţiuni şi are anumite costuri. „Se fac cercetări, teste, privind calităţile acestui soi de miere. Se fac verificări internaţionale, pentru a vedea dacă produsul mai este sau nu înregistrat în altă ţară. Toate aceste cheltuieli se ridică la circa 7.000 de euro, bani pe care nu-i avem la ora actuală”, mai spune Ionuţ Cojocaru.

PAPI: „Afacerea are perspective”

Reprezentantul centrului local PAPI, Iulian Mutulescu, cel care a colaborat cu întreprinzătorul Ionuţ Cojocaru pentru acest studiu, are încredere în afacerea cu miere polifloră. „Afacerea are perspective. Ionuţ Cojocaru a accesat şi fonduri UE destinate tinerilor fermieri, a luat teren în arendă şi a cumpărat plante cu conţinut melifer mare. Am făcut un studiu online la alţi producători, în care i-am prezentat şi alte soluţii decât cele folosite în prezent, pentru dezvoltarea afacerii. Una dintre soluţii este să vândă mierea sub o marcă proprie, iar alta să îşi lărgească piaţa de desfacere. I s-au părut interesante soluţiile”, a precizat Iulian Mutulescu.

Pe aceeaşi temă:

Pagină web pentru promovarea unei mici afaceri agricole din Slobozia Bradului

PAPI Zimnicea te ajută să reuşeşti în afaceri

Produsele agricole ecologice de la Beştepe, promovate pe internet

Voturi: 1
Cuvinte cheie: Licuricijudeţul Gorjafaceri localestupi de albinemierePAPI
Adaugă comentariul tău

Sunt mindra de tine!

Dată: 13.02.2012 Autor: dani_062000
Danut este cea mai minunata veste. De mic copil am tot spus ca nu exista miere mai buna ca a voastra. Am 40 de ani, sunt plecata din tara de 12 ani si nu am mincat nicaieri miere mai buna ca cea care o facea bunicul tau. Te rog sa imi spui daca ai nevoie de ajutor. Cu multa dragoste, verisoara voastra Dana

preturi

Dată: 01.12.2010 Autor: monicom
Daca Romania ofera preturi scazute, atunci sa le puna pe un site, sa aiba is strainii acces la marfa

miere

Dată: 29.11.2010 Autor: calugarita
e naturala 100%, nu? Ca rar mai gasesti asa ceva, de obicei este amestecata cu zahar si alti indulcitori..

solutia

Dată: 29.11.2010 Autor: monicom
Cred ca o largire a pietei de desfacere este solutia la indemana, ca 7000 de euro nu faci de pe o zi pe alta.

clarificare

Dată: 29.06.2010 Autor: ana.istrate
Adica au ajuns peste tot, nu?

reteta chinezilor

Dată: 08.06.2010 Autor: georgiana.boldeanu
Pai daca ne luam dupa reteta de succes a chinezilor - sa vinzi cat de ieftin si cat de mult... Si uite unde au ajuns!

Vanzare

Dată: 08.06.2010 Autor: dan.husi
Sa vinzi atat cat poti vinde de mult la un raport bun calitate-pret.

cum e mai bine?

Dată: 07.06.2010 Autor: georgeta.vamos
Pai si cum e mai bine? Sa vinzi mai ieftin, dar mai mult sau sa vinzi mai scump, dar prea putin?

mai greu

Dată: 07.06.2010 Autor: mihai.panail
Mai greu fara marca proprie. Vinzi mult mai ieftin

ce trebuie de fapt

Dată: 05.06.2010 Autor: petru.popescu
Se pot face afaceri bune si fara marca proprie! Important este sa intre in magazine bune care au vad! Si sa constientizeze romanii ca trebuie sa manance mai multa miere.

suma e mare, dar beneficiul e si mai mare

Dată: 05.06.2010 Autor: teodora.iancu
Pai, inteleg ca problema e sa gasesti totusi acei 7.000 de euro. Iar o marca inregistrata te poate propulsa in lumea afacerilor, mai departe de o afacere de familie....

Bani

Dată: 05.06.2010 Autor: andrei.maruc
Daca omul a inceput treaba, cu ajutorul fondurilor europene si-o poate extinde, care e problema?

suma

Dată: 05.06.2010 Autor: costin.zdrangea
Pentru o afacere de familie este o suma destuld e mare, totusi

ma intreb

Dată: 04.06.2010 Autor: magda.mihai
7.000 de euro nu ar fi o suma prea mare, torusi. Iar, fondurile europene nu ar fi putut acoperi oare si aceasta cheltuiala?

cam greu

Dată: 04.06.2010 Autor: dan.husi
Magazine bune cu vad inseamna mrile lanturi. Acolo intrarea costa enorm pentru un mic producator

Plenita5

Vestită pentru rezervația naturală de bujor sălbatic Poiana Bujorului din Pădurea Plenița, comuna Plenița este o așezare cu rădăcini vechi în istorie, hrisoavele păstrate până în prezent fiind o mărturie a vechimii acesteia și a primelor familii ce au întemeiat satul.citeşte tot textul

poza