Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Experienţa ca manager RECL l-a propulsat pe Florea Marin din Prundeni în fruntea Asociaţiei Naţionale a Administratorilor Publici

02.09.2011

Managerul RECL din localitatea vâlceană Prundeni, Florea Marin, a fost ales preşedinte al nou înfiinţatei Asociaţii Naţionale a Administratorilor Publici din România. El consideră că experienţa acumulată în cadrul proiectului „Economia bazată pe Cunoaştere” l-a ajutat în dobândirea acestei noi poziţii, deoarece l-a determinat să-şi exerseze calităţile organizatorice.

Florea Marin, manager RECL Prundeni
și președintele Asociaţiei Naţionale
a Administratorilor
Publici din România

Administratorul public este similar unui city manager, care asigură funcţionarea unei comunităţi, în baza unui contract de management. ”Eu mă ocup, de exemplu, la Prundeni, de achiziţii publice, de licitaţii, de pagina web, de întocmirea caietelor de sarcină, de contabilitate, de starea civilă. Rapoartele i le prezint periodic primarului, fără, însă, ca atribuţiile mele să se suprapună total cu cele ale viceprimarului”, a explicat Marin Florea.

În prezent, în România, există un număr de 175 de administratori publici, iar aceștia l-au ales în fruntea nou înfiinţatei Asociaţii Naţionale a Administratorilor Publici din România pe Florea Marin. Acesta a explicat că experienţa acumulată în cadrul proiectului „Economia bazată pe Cunoaştere” l-a ajutat în dobândirea acestei noi poziţii, deoarece l-a determinat să-şi exerseze atât calităţile organizatorice, cât şi capacitatea de a pune în practică idei care să genereze sustenabilitate și dezvoltare economică a comunității locale, dezvoltare profesională pentru oamenii din comună sau să susţină eficienţa unor servicii publice.
Florea Marian consideră, totodată, că din noua sa calitate poate beneficia de o deschidere și mai mare care îi va putea permite să pună în practică şi mai multe proiecte la centrul PAPI.

Planurile noului preşedinte

În noua sa poziție de preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Administratorilor Publici din România, managerul RECL Prundeni are deja foarte multe planuri. „Noi milităm acum pentru modificarea legii 215/2011, a administraţiei publice locale astfel încât să fie angajaţi la primării cât mai mulţi administratori publici. De fapt, noi am dori introducerea obligativităţii angajării unui asemenea city manager în toate primăriile. Am dori de asemenea, ca aceşti oameni să fie angajaţi pe perioadă nedeterminată, dar şi să facem şi un corp al administratorilor publici similar cu acela al înalţilor funcţionari publici, iar primarii să îşi poate alege din lista noastră acel specialist de care au nevoie. Administratorul public trebuie să preia acele îndeletniciri tehnice şi să-l îndrume pe primar, să fluidizeze activitatea instituţiei. Am dori de asemenea să putem să-i specializăm pe administratorii publici, să urmeze fiecare cursuri postuniversitare pe acele domenii pe care cred că au cele mai puternice abilităţi sau ca să-şi întărească nivelul de cunoştinţe”, a arătat Marin Florea.

Unele dintre aceste idei au fost întărite și de experiența acumulată pe parcursul stagiului de pregătire în Spania, de care au beneficiat 25 dintre cei 175 de administratori publici din România. Pentru a ajunge acolo, ei au obținut cele mai bune rezultate la un test organizat în acest scop. Managerul RECL din Prundeni a obţinut locul doi. “A fost aleasă Spania pentru a vedea cum funcţionează sistemul lor administrativ, deoarece există multe asemănări cu România. Am văzut 11 oraşe, inclusiv primăriile, în zece zile. Acest stagiu de pregătire în Spania face parte dintr-un proiect care a avut ca scop dezvoltarea funcţiei de administrator public la nivel naţional prin realizarea a două studii privind stadiul de implementare a acestei funcţii, opt ateliere de lucru la nivel local adresate unităţilor administrativ teritoriale, trei sesiuni de formare profesională pentru 75 de administratori publici, reţeaua administratorilor publici creată şi operaţionalizată şi stagii practice în state membre UE pentru 25 de administratori publici”, a spus managerul RECL din Prundeni, Marian Florea. Stagiul de pregătire realizat în Spania a vizat întâlniri şi schimburi de experienţă cu primari si reprezentanţi din consilii judeţene, municipii şi comune similare celor din România.

Sala PAPI Prundeni
În cele unsprezece zile de stagiu au fost vizate zece localităţi spaniole: Madrid, Ciudad Real, Sevilla, Jaen, Ubeda, Granada, Almeria, Roquetas de Mar, Maracena şi Toledo. Managerul RECL a arătat că au fost unsprezece zile intense, pline de activităţi, în care au fost vizate aspecte legate de legislaţia spaniolă, de împărţirea administrativ-teritorială, de modul de organizare a instituţiilor vizitate, externalizarea serviciilor, compartimentarea bugetelor locale, judeţene şi regionale şi, cel mai important aspect vizat, regândirea bugetelor locale în funcţie de proiectele de dezvoltare cu finanţare europeană. “Aspectul cel mai important ce s-a desprins din această experienţă a fost faptul că entităţile spaniole vizitate au un respect deosebit pentru comunităţile de români imigranţi, deoarece “românii sunt serioşi, muncitori, inteligenţi şi inventivi”. Acestea sunt cuvintele primarului din Roquetas de Mar, care provine dintr-un oraş aflat pe malul Mării Mediterane, cu o populaţie de 90.000 de locuitori, din care comunitatea românilor cuprinde peste 10.000 de persoane. Acestea au cerut un spaţiu pentru a ridica o biserică ortodoxă şi solicitarea a fost aprobată”, a povestit Marian Florea.

Iniţiative pentru dezvoltarea comunităţii

Ca manager RECL, Marian Florea şi-a dovedit deja spiritul de iniţiativă pentru dezvoltarea localităţii Prundeni. De exemplu, de cursurile organizate la PAPI pentru creşterea capacităţilor profesionale ale locuitorilor, au beneficiat câteva serii a câte 30 de cursanţi, unde aceştia au învăţat meserii noi, cum ar fi cea de brutar, ospătar sau frizer. Dintre cei 300 membri ai comunității, o parte şi-au şi găsit de lucru, la Drăgăşani, care este cel mai apropiat mare oraş. Copiii acestora beneficiază de proiectul after-school, un rol important și în derularea acestui priect avându-l tot centrul PAPI, deoarece aici se desfăşoară o mare parte din activitatea copiilor după ore. PAPI a ajutat însă şi la implementarea altor proiecte economico-administrative, iniţiate de primărie, cum ar fi cel de colectare selectivă a deşeurilor, care a fost posibil tot cu ajutorul tehnologiei existente la centru.

Resurse online:

PAPI Prundeni a derulat un proiect de adaptare a locuitorilor la piaţa muncii

Rolul PAPI în dezvoltarea comunei Prundeni evidentiat la Conferinta Nationala Agenda Digitala

”La Prundeni, aproape toate proiectele care se scriu sunt câştigătoare”

RECL Prundeni, angrenată în implementarea tuturor proiectelor Primăriei

Voturi: 1

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

SqlException : Failed to initialize the Common Language Runtime (CLR) v2.0.50727 due to memory pressure. Please restart SQL server in Address Windowing Extensions (AWE) mode to use CLR integration features.