Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Lecţii interactive la PAPI Chiojdeni pentru vorbirea corectă a limbii române

12.09.2010
Câteva ore de curs au fost transformate de către cooordonatorii centrului PAPI Chiojdeni, județul Vrancea, în lecţii interactive pentru copiii din localitate. Deocamdată aceștia află, cu ajutorul proiecţiilor de filme educative, cum să vorbească corect limba română, urmând ca în viitorul apropiat să afle în același fel totul despre materiile pe care le învață la școală.

Până să meargă la centrul PAPI din localitate, elevii din Chiojdeni nu aveau parte de lecţii interactive în cadrul şcolii. Unitatea de învăţământ nu dispune de mijloacele tehnologice necesare pentru ca dascălii să poată susţine astfel de lecţii. Pentru a nu le îngrădi totuși elevilor dorinţa de a învăţa lucuri noi, managerul RECL din Chiojdeni, Cristian Tache, care este totodată şi cadru didactic al şcolii, a decis să aducă elevii la centru.

Acolo, cu ajutorul videoproiectorului cu care centrul PAPI este dotat, precum şi a calculatoarelor, elevii au putut urmări filmele educative. Cele mai multe proiecţii pe care copiii le-au vizionat au avut ca temă exprimarea corectă în limba română. Astfel, ei au urmărit mai multe filme animate în care personajele vorbeau incorect limba română. La finalul vizionării, fiecare dintre elevi au fost întrebaţi care au fost greşelile de exprimare făcute de personajele animate. „Copiii au fost foarte încântaţi de această nouă metodă de învăţare a limbii române. Au fost foarte atenţi şi chiar şi-au exprimat dorinţa de a veni mereu, de fiecare dată când avem proiecţii de filme“, a declarat manager RECL Cristian Tache.

Copiii merg la centrul PAPI pentru a viziona astfel de filmuleţe educative o dată la două săptămâni.

Pentru a-i atrage şi mai mult pe elevi, coordonatorii centrului au solicitat către autorităţile locale fonduri prin care să poată să achiziţioneze mai multe astfel de materiale educative. „Vrem să ne dotam baza materială cu mai multe filme de acest gen. Dorim să achiziţionăm filme pentru geografie, biologie, fizică sau chimie. Avem însă nevoie de sprijinul autorităţilor locale“, mai spune Cristian Tache.

Felul în care au decurs lecţiile interactive în cadrul PAPI au fost privite cu ochi buni şi de către celelalte cadrele didactice. Dascălii au observat o schimbare în atitudinea faţă de şcoală a elevilor. Ionuţ Poenaru, care este profesorul de limba română al Şcolii Generale din comuna vrânceană Chiojdeni, a observat că, după momentul vizionării filmului, elevii au început să îşi dea seama de greşelile de exprimare pe care ei îşişi le fac şi că micuţii încearcă să le corecteze.

Pregătiri pentru predarea la clase după noile metode pedagocice

Cei care se ocupă ce cercetare și inovare în educație spun că lecţiile interactive reprezintă un instrument puternic şi flexibil cu ajutorul căruia profesorul poate completa procesul tradiţional de predare prin motivarea elevilor şi prin îmbinarea diferitelor sisteme de predare. Astfel, elevii sunt stimulaţi să experimenteze ceea ce învăţa, să aplice în practică cunoştinţele dobândite, procesul de instruire devenind mult mai eficient. ”Efectul benefic al utilizării unor lecții interactive la cursuri este reprezentat de: o înţelegere mai bună a fenomenelor studiate, o învăţare mai temeinică, secvenţe de învăţare individuală şi posibilităţi de învăţare cooperativă, stimularea multisensorială în prezentarea informaţiei, varietatea surselor de informaţii, stimularea gândirii critice şi învăţarea orientată spre un scop”, spune asist. univ. drd. Olimpius Istrate, Universitatea din Bucureşti, director TEHNE-Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie.

În acest sens, într-o altă parte a țării, un număr de 6.000 de cadre didactice din judeţele Cluj şi Mureş vor fi pregătite de instructori autorizaţi pentru a putea preda la clase după cele mai noi metode pedagogice, inclusiv cu ajutorul Internetului. Cum în multe comunităţi, PAPI local reprezintă singura posibilitate de a accede la internet, calculatoarele RECL vor fi o resursă importantă pentru a susţine acest proiect, considerat a fi drept unul strategic în reformarea învăţământului românesc.

Pe aceeași temă:

Centrele PAPI din Cluj și Mureș intră în Programul e-Formare continuă

Voturi: 0

Cuvinte cheie: Chiojdenijudețul Vranceaeducațielecții interactiveinovare în educație

Adaugă comentariul tău

minunat

Dată: 22.01.2011 Autor: marin.ion
Minunat! Poate numai in acest fel sa indragesca aceasta materie si limba romana in general. Tot ceea ce se invata intr-un cadru relaxat nu se mai uita si se si indrageste chiar.

Predare interactiva

Dată: 03.12.2010 Autor: floreactln
Pentru o mai buna interactivitate, respectiv participarea directa a elevului la lectie propun utilizarea tablei interactive pe sistem touch screen. Iar pentru evaluare, un sistem de evaluare interactiv cu telecomenzi pentru elevi. Asa vad eu utilizarea interactivitatii in didactica moderna.

Interactiv

Dată: 02.12.2010 Autor: mayer_ooo
Avand in vedere ca toate lectiile sunt interactive ,copii au o sansa in plus de a intelege termeni explicati si predati.

foarte buna masura

Dată: 02.12.2010 Autor: biancorossi
daca stam bine si ne uitam in jur foarte putini adolescenti pun accentul pe folosirea corecta a limbii romane in momentul in care vorbesc cu cineva, in special in discutiile pe internet. gramatica limbii romane trebuie stapanita foarte bine inca din gradinita si scoala primara insa din pacate in romania zilelor noastre o gradinita este considerata de rang mai inalt in momentul in care predarea se face intr-o limba straina nu sunt impotriva insusirii unei limbi de circulatie internationala insa din pacate in ultimii ani la noi se pune accentul mai mult pe acest lucru decat pe o aprofundare mai buna a limbii noastre nationale

Aschia nu sare departe de trunchi.

Dată: 01.12.2010 Autor: julie15
Bunatatea, respectul de sine si pentru cei din jur, si pana si vorbirea corecta, pornesc de acasa. Daca parintii nu respecta limba, te astepti ca si copiii lor sa o faca? // E dragut ce au facut cei de la PAPI pentru copii. Mai ales pentru cei din zonele rurale, la care tehnologiile si toate modernitatile cu care ne desfatam noi zilnic, nu au ajuns. Felicitari!

masura

Dată: 30.11.2010 Autor: elenush
E o masura foarte buna tinand cont de pericolele care ameninta limba romana.

corect

Dată: 30.11.2010 Autor: elenush
Sa vorbim corect nu doar la scoala, si in online limbajul se transforma

greseli

Dată: 30.11.2010 Autor: monicom
Ca de fiecare data cand limba romana e folosita incorect, greseala se oficializeaza si devine corecta

lb. romana

Dată: 29.11.2010 Autor: calugarita
Cateva ore nu prea cred ca-s suficiente pentru a dobandi o limba corect vorbita, indiferent ca e lb materna sau nu..copii trebuie ajutati in continuare, cateodata ma curcesc de limbajul unor copii..ca sa nu mai spun de scris

Reducerea analfabetismului

Dată: 29.11.2010 Autor: mayer_ooo
Macar asa sa mai reducem gradul de analfabetism prezent in randul unor copii batuti de greutati si neavand acces la o educatie aleasa ..bineinteles ei nu au nici o vin.

si oamenii mari?

Dată: 28.11.2010 Autor: monicom
Copii mai au o scuza, ca sunt mici, dar adultii? Pe cand niste lectii interactive de vorbire corecta a limbii romane pentru adulti? Si mai ales cei care mai apar pe la televizor pocind limba romana.

Noile metode pedagocice

Dată: 28.11.2010 Autor: mihaela_wlf
cu aceste metode noi pedagocice elevii sunt stimulaţi să experimenteze ceea ce învăţa, să aplice în practică cunoştinţele dobândite, procesul de instruire devenind mult mai eficient!

10 pentur Limba Romana

Dată: 28.11.2010 Autor: lupusimplu
Toata lauda pentru un astfel de proiect , pentru mentinerea curata a limbii romane, care din pacate este foarte necunoscuta pentru copii din ziua de azi!

tineti-o tot asa

Dată: 25.11.2010 Autor: ana
Un proiect grozav avand ,si cu tristete spun asta,cat de pocita este astazi limba romana ce se intampla pe la bacalaureate si gradul ridicat de analfabetizare la care s-a ajuns-macar de s-ar putea derula in mai multe localitati generatiile care vin au tot mai multa nevoie de o legatura stansa intre ei si limba lor materna-romana care pare ca se pierde din ce in ce mai mult

Dragu6

Comuna Dragu reprezintă o veche aşezare sălăjeană, pe teritoriul ei găsindu-se vestigii neolitice şi vestigii romane. Situată undeva la graniţa dintre judeţele Sălaj şi Cluj, comuna Dragu pare un loc încremenit în timp, departe de agitaţia cotidiană a altor localităţi situate la drumul mare. Comuna se remarcă prin arta lemnului, aceasta fiind reprezentată de “porţile sălăjene”, iar tradiţiile şi obiceiurile străvechi sunt păstrate şi astăzi în sânul comunui.citeşte tot textul

poza