Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Şcoala Stefan cel Mare, jud. Călăraşi

Internet de vacanta

  • Vacanţa a luat sfârşit dar a fost minuat! A fost o vacanţă deosebită. Ştiţi de ce? În fiecare vacanţă EA – cea care ne învaţă atâtea lucruri minunate ea-şcoala plângea după năzdrăvăniile şi gălăgia copiilor. În această vară ŞCOALA nu a mai fost singură. În fiecare zi veneau mai mulţi şi mai curioşi să vadă ce se întâmplă. Desenau ,scriau poeziile , eseurile şi referatele compuse de ei , alţii cu înclinaţii spre arte - desenau . Dar vacanţa repede a trecut şi au început să caute literatura obligatorie.
  • Programul afişat era între orele 9-16 , dar ei soseau cu mult înainte de ora deschiderii pentru ca să prindă un loc la calculator. Din acest motiv ne-am organizat în schimburi. O grupă de la ora 9 la 12 alta de la 12 la 15 şi cei care erau mai cuminţi aveau dreptul să mai rămână încă o oră.
  • Elevii din şcoala noastră au venit însoţiţi de copii din alte localităţi aflaţi în vizită la bunici . Astfel ŞCOALA NOASTRĂ a devenit locul cel mai plăcut de petrecere a timpului liber din localitate drept pentru care o numim ŞCOALĂ-PRIETENOASĂ.Copiii au navigat zilnic pe INTERNET astfel încât au dobândit un mare volum de cunoştinţe.
  • Mulţi elevi au părinţii plecaţi în străinătate sau au plecat şi ei atunci au putut să ţină legătura mai bine cu cei de acasa..
  • Dar au venit la sala de calculatoare atat cadrele didactice cat si parinti să-şi culeagă diverse informaţii ON-LINE. Sala a fost deschisă zilnic de coordonatorul proiectului , iar în lipsa ei a fost înlocuită de o fostă elevă.

Micul scriitor

  • Și în şcoala noastră există copii care iubesc lectura,mici talente scriitoricești ce trebuie încurajate pe acest drum al literelor. Am selectat un număr de 22 de elevi,cei mai talentați şi dornici de a creea şi de a utiliza calculatorul în redactarea lucrărilor personale.
  • Activitatea a fost o continuare a Cenaclului literar ,,Muguri de vis”,copiii dovedind activism,independență şi creativitate. Scrierea pe calculator a fost plăcută şi captivantă pentru elevi,sporindu-le încrederea în capacitățile proprii,insuflându-le siguranță , deblocându-le potențialul lor creator. Astfel , pe parcursul activității , sub îndrumarea profesoarelor de limba și literatura română , PRUNUȚĂ Nicoleta și CRĂCIUNESCU Adina , au realizat lucrări constând în eseuri, referate și poezii.Dintre creațiile lor , au fost selectate câte 10 lucrări din fiecare categorie.
  • Temele au fost variate:natura,excursii,școala mea,prietenii mei jurnal de vacanță. Această modalitate de lucru ,prin redactarea pe calculator a creațiilor lor i-a încântat și entuziasmat , atrăgându-i spre utilizarea frecventă a acestei noi tehnologii.

Desene pe monitor

  • Din joc în joc și în joacă am descoperit minunile pe care le putem face cu ajutorul calculatorului. Astfel ,de-a lungul vacanței de vară o echipă de 21 elevi din clasele I-V alături de învăţător Arsenoiu Vasilica şi profesor Popa Vasilica am organizat mai multe întâlniri în sala special amenajată pentru derularea activităţilor din proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere.
  • Aici elevii au participat cu bucurie şi interes la realizarea desenelor pe temele:
  • Şcoala mea
  • În vacanţă
  • Personajul preferat (desen animat,poveste sau film)
  • Jucăria mea cea dragă
  • Temă la alegere
  • Noutatea utilizării computerului în realizarea desenelor, folosind programul PAINT,a sporit atractivitatea întâlnirilor. Din acest motiv fiecare participant s-a straduit să realizeze cel mai reuşit desen,îmbinând creativitatea ,culoarea şi tehnica modernă .Au surprins în desenele lor aspectele cele mai interesante ale vacanței de vară, ale vieții de școlar , dar și jucăria și personajul preferat. Din creațiile lor au fost selectate cele mai reușite lucrări.

Albumul meu foto

  • Activitatea s-a desfasurat in perioada vacantei de vara astfel : S-a stabilit o echipa formata din 30 elevi si 10 cadre didactice. Folosindu-se de urmatoarele materiale: aparate foto, calculatoarele puse la dispozitia scolii prin proiectul Economia Bazata pe Cunoastere , elevii au surprins instantanee pe care le-au grupat pe o tematica adecvata.
  • S-au folosit in realizarea fotoreportajelor programele POWER POINT , PRO SHOW- GOLD, IMPRESS şi POWER DIRECTOR. Pe langa aceste instantanee surprinse de elevi,s-au adaugat material foto din arhiva scolii noastre cu ocazia diferitelor activitati , care au fost de asemenea clasificate pe o tematica . Astfel au fost realizate un numar de 25 Fotoreportaje.

Parteneriat şcolar pentru viitor

  • Scoala îşi propune să fie o institutie care se dezvoltă nu izolat de comunitate ci în contextul parteneriatului social, în scopul formării la tineri a unei conduite participative la viaţa socială la care să corespundă cerinţelor actuale ale societăţii. In ziua de azi computerul este folosit din ce în ce mai mult atât acasă cât şi la şcoală, în instituţii de tot felul.
  • Şcoala noastră a încheiat un PROIECT DE PARTENERIAT INSTITUTIONAL CU şcolile următoare :
    ŞCOALA CU CLASELE I-VIII ’’VLADIMIR STREINU’’ ,
    JUDETUL ARGES ; ŞCOALA CU CLASELE I-VIII ,
    MOVILIŢA JUDETUL VRANCEA ;
    ŞCOALA GENERALA CU CLASELE I-VIII ,
    PETROS BARU,
    JUDETUL HUNEDOARA ;
    ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR.1 ZIMNICEA ,
    JUDETUL TELEORMAN;
    LICEUL TEORETIC “ SILVIU DRAGOMIR”,
    ILIA JUDEŢUL HUNEDOARA ;
    ŞCOALA DE ARTE ŞI MESERII,
    PRODULESTI,
    JUDEŢUL DÂMBIVIŢA. Impreună cu aceste şcoli am stabilit activitaţile care se vor derula pe parcursul anului urmator.

    Aceste activităţi sunt:

    1. Pe cărări de munte

    2. Pe calea undelor

    3. “A vrea” înseamnă “a cunoaşte”

    4. Visând la paradis

    Elevii si cadrele didactice asteapta cu nerabdare inceperea activitatilor pentru acest parteneriat, ei au experienta anilor anteriori fiind in parteneriat cu LICEUL „VASILE GOLDIS”din ARAD de trei ani ai carui coordonatori sunt prof. Georgiana Petic-Batran şi prof. Gabriela Obrocea.
  • Parteneriat şcolar pentru viitor descarcă activitatea

Comunicare prin Internet

  • S-au organizat 2 conferinţe web în zilele de 28.08.2008 si 29.08.2008 .In prima cu Scoala Movilita , jud. Vrancea şi cu ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR.1 ZIMNICEA , JUDETUL TELEORMAN ,iar in cea de a doua cu elevisi cadre didactice din Tîrgu Frumos jud. Iasi . Elevii, cadrele didactice şi părinţii au fost încântaţi să îşi facă prieteni din alte zone ale ţării. S-au folosit camerele web astfel încât şi-au putut forma o impresie despre modul de desfăşurare al activităţii partenerilor de la capătul celalalt. S-au făcut fotografii şi s-au inchegat mici prietenii.
  • Cadrele didactice au sustinut conferinta intre orele 10.30-11.30 , iar elevii de la 11.30-12.30 .In tot acest timp cadrele au facut cunostinta , au spus ce discipline predau , au schimbat impresii in legatura cu Proiectul EBC si Twinning , si-au spus opiniile .
  • Elevii au fost entuziasmati de modul de comunicare cu colegii lor din alte scoli.
  • Prima conferinta a fost mai greu de desfasurat , deoarece am intampinat dificultati in stabilirea legaturii . Timiditatea odata infranta elevii au dat frau liber imaginatiei. Dar cum ’’ Batranul CRONOS e implacabil cu noi ’’ au incheiat discutiile chiar daca ar fi dorit sa nu se mai termine,insa unii elevi si cadre didactice tin legatura in continuare si speram sa ne cunoastem personal.

Şcoala mea, comunitatea mea

  • Activitatea s-a desfasurat avand la baza elemente traditionale locale si generale. Aceasta cuprinde actiuni care s-au desfasurat in parteneriat cu biserica sub semnul sarbatorilor de Craciun si Paste, ca sarbatori crestinesti, apoi aniversarea Zilei eroilor neamului romanesc ,care la noi in localitate a avut loc cu participarea locuitorilor satului , elevilor ,cadrelor didactice ,preotilor.Si nu in ultimul rand, sarbatoarea comunei noastre devenita traditie locala care are loc in data de 2 iulie a fiecarui an, atunci cand se sarbatoreste ca sfant in Calendarul ortodox – STEFAN CEL MARE SI SFANT – nume pe care il poarta cu mandrie comuna noastra.
  • Am mai alăturat acestei activităţi şi o veche tradiţie precreştină care s-a păstrat până în zilele noastre CALOIANUL -un ritual de invocare a ploilor, la care au participat elevi, părinţi şi cadre didactice.
  • Asadar , toate acestea sunt prezentate sub forma de :
  • film: ZIUA COMUNEI
  • fotoreportaje - OBICEIURI SI TRADITII – Craciunul,Pastele,Caloianul,Ziua Eroilor.

Micii jurnalişti

  • Activitatea a debutat prin organizarea elevilor dupa preferinta lor in echipe de cate doi . Au participat elevii : Otobâc Andreea ; Băluţă Oana ; Goicea Elisa ; Ivan Rucsandra-Mihaela ; Pandea Razvan si profesori indrumatori Prunuță Nicoleta Georgeta si Ivan Elena. Elevii au luat interviuri folosindu-se de microfoanele propriilor telefoane , au stabilit intrebarile , au contactat personalitati ale satului (domnul primar PANDEA NICOLAE ; bibliotecara DUMITRU LAURA ; inginer PETRUS AUREL), au cules si selectat informatiile.
  • Elevii nostri au spus ca s-au simtit ca niste « Mici reporteri » si poate candva vor ajunge cu adevarat.

Învăţăm împreună

  • Scoala partenera in aceasta activitate a fost SCOALA NR.6 !”MIHAI VITEAZUL” din FETESTI . Parteneriatul cu aceasta scoala a inceput din timpul anului scolar 2007-2008 din nevoia de comunicare si competitie a elevilor dar si a cadrelor didactice. Prima intalnire a avut loc la invitatia lor cu ocazia zilei de 1IUNIE cand s-au organizat intreceri sportive , si activitati cultural artistice . Pe tot parcursul intalnirii a dominat o atmosfera de caldura si prietenie , s-au legat prietenii.
  • In ziua de 30.07.2008 la invitatia noastra au venit impreuna cu domnul director Dedu Valeriu si alte cadre didactice:Tecu Gheorghe – profesor ,Gheorghe Florentina – bibliotecar insotiti de elevii : Adam Gabriela Florentina, Babita Radita, Dima Viorel Alexandru, Nedelcu Gheorghe Danut, Tudor Laura Alexandra, Ungureanu Gheorghita Daniel, Vlad Victor , Babita Catalin Au venit inarmati cu inspiratie si multa buna dispozitie.
  • De la școala nostră au participat profesorii: Ivan Elena , Popa Vasilica, Arsenoiu Vasilica , Berciu Ioana , Ivan Mihai, Marin Simina și elevii : Ivan Rucsandra-Mihaela, Goicea Elisa, Barbu Alina , Barbu Andrei, Grigore Gabriel.
  • Învăţăm împreună descarcă activitatea

PAPI voluntar

  • Cu prilejul Proiectului „e-VACANŢĂ!” organizat în cadrul Programului „Economia bazată pe Cunoaștere",derulat de către Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei,în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Cercetării şi Tineretului „e-VACANŢĂ!”- ediţia a III-a,are ca scop consolidarea practicilor pozitive ale primelor ediţii şi dezvoltarea de activităţi complementare definite de utilizarea creativă a computerului,comunicarea şi dezvoltarea de comunităţi de practică pedagogică modernă.

    Personalul RECL:manager Gina VASILESCU şi administrator IT Bogdan Valentin FIANU, a format o grupă de sprijin a activităţii PAPI- Voluntar,din 12 elevi:

  • Oana BĂLUŢĂ
  • Carmen DINIŢĂ
  • Ana DINIŢĂ
  • Rucsandra IVAN
  • Marius MARIN
  • Mihai MARTIŞ
  • Radu POPA
  • Valentin POPA
  • Alexandru POPESCU
  • Georgiana VICĂ
  • Ionuţ VASILESCU
  • Sorin VASILESCU
  • şi un cadru didactic,profesor: Simina MARIN care a participat la îndeplinirea obiectivelor PAPI de informare şi promovare a cunoaşterii.
  • Personalul RECL, împreună cu grupa PAPI- voluntari,au desfăşurat un număr de acţiuni care au contribuit la dezvoltarea percepţiei comunităţii asupra rolului PAPI în comunitate. Ne-am propus şi am realizat următoarele acţiuni:

    a) crearea unui buletin informativ local cu extrase din presa online despre apicultură, interviu cu apicultori din comunitatea noastră;

    b) albume foto (digitale) cu imagini din stupina lor;

    c) un slide-show cu imagini din comunitate şi activitatea acesteia cu diferite ocazii cum ar fi ziua eroilor, serbarea de sfârşit de an şcolar, ziua comunei;

    d) dezvoltarea de materiale interesante pentru mediul de afaceri din comunitate:buletin informativ cu privire la Programul de finanţare nerambursabilă e-creştere;

    e) organizarea unei campanii de promovare:broşură cu planta schinduf și fluturaş pentru cunoaşterea schindufului care se cultivă pe teritoriul comunei noastre;

    f) decorarea pereţilor cu materiale şi fotografii specifice comunităţii noastre;

    g) organizarea unei expoziţii permanente de obiecte tradiţionale folosite de membri ai comunităţii noastre de-a lungul timpului.

  • Grupa PAPI-voluntar s-a deplasat în comunitate la domiciliul familiilor Mircea LUCA şi Păun MANOLE unde au stat de vorbă despre creşterea albinelor şi posibilitatea dezvoltării acestei preocupări în rândul tinerilor,au fotografiat principalele instituţii din comună şi au surprins aspecte din diferite ocazii din viaţa comunităţii. Toate acţiunile grupei PAPI voluntari au fost înregistrate pe format A4,trecute pe CD şi salvate cu extensia P.A.P.I. Voluntar.Lucrările au fost redactate de elevul Marius MARIN.

Şcoala părinţilor

  • Locul desfăsurării : laboratorul de informatică ;
  • Beneficiari : zece părinti;
  • Mijloace : 10 calculatoare conectate la Internet;
  • Obiectiv :Acumularea unui nivel optim de abilităti, cunostinte si competente în domeniul TIC;
  • Sesiuni ale activitătii : (sase sedinte, fiecare sedintă a durat 2 ore)
    Utilizarea aplicatiilor :
  • Microsoft WORD pentru procesarea unui text,organizarea fisierelor si folderelor;
  • Microsoft EXCEL pentru operatii de bază,formule si functii;
  • Microsoft POWERPOINT pentru realizarea de prezentări cu aplicatia PowerPoint;
  • Întâlnirea cu Internetul şi anume navigare, localizarea unei informatii, utilizarea motoarelor de căutare: google; yahoo,downloadare,
  • utilizarea site-urilor care „găzduiesc” posta electronică: yahoo;hotmail, accesarea unui forum, memorarea paginilor favorite;
  • Rezultatele au fost : cursanţii au reusit să acumuleze tehnici de: editarea documentelor,formatarea unui document;introducerea si utilizarea unor formule si a unor functii în M.Excel, realizarea unei prezentări electronice,navigarea pe Internet,downloadarea unor fisiere de pe Internet, cursantii au realizat individual câte un folder continând următoarele fisiere: un tabel cu prezenta participantilor şi o prezentare în PowerPoint ;
  • Au downloadat cel puţin un fişier de pe site-urile :

    Edu.ro;

    Didactic .ro

    Presa online

    You Tube

Activitatea la iniţiativa şcolii

  • Cadrele didactice din dorinţa de a împărtăşi experienţa lor profesională şi altora au lansat pe www.didactic.ro diverse materiale: lecţii, planificări şi teste. Cei care au participat la această activitate sunt :
  • Ivan Elena - Perimetrul figurilor geometrice (clasa a V-a) şi Arii (clasa a V-a)
  • Fianu Gheorghe-Triunghiul dreptunghic (clasa a VII-a) şi
    Ecuaţia de gradul I cu o necunoscută(clasa a VII-a)
  • Popa Vasilica -Coarde şi arcele în cerc (clasa a VII-a) şi
    Determinarea valorilor funcţiilor sin şi cos pt unghiurile 30 ,45, 60 grade(clasa a VII-a)
  • Ivan Mihai-Literatura şi arta în spaţiul românesc(clasa a VIII-a),
    Războiul în Europa (1939-1940)(clasa a VII-a),
    Cultura şi societatea(clasa a VI-a)
  • Prunuţă Nicoleta - Planificare anuală-clasa a V-a Limba Română,
    Planificare semestrială I-clasa a V-a Limba Română,
    Planificare semestrială II-clasa a V-a Limba Română (editura Humanitas),
    Proiectarea unităţilor de învăţare clasa a V-a .